tirsdag 21. desember 2010

Hverdagenstidssluk.

Og plutselig tok hverdagen overhånd og det tok en måneds tid før jeg klarte å somle meg til å skrive litt her inne. Men siden sist har jeg takk og lov holdt meg frisk, jeg har fått handlet inn alle julegavene. Er igrunnen ganske fornøyd med meg selv på den fronten, har ikke brukt uvettig mye penger men allikevel fått valuta for pengene! 
I morgen er siste arbeidsdag som egentlig stort sett bare er kos fra ende til annen. På kvelden skal jeg på barselbesøk og tidlig lille juleaften går turen endelig østover til familien. 

Jeg er et realt julemenneske og har hatt små julekick gjevnt fordelt utover den siste måneden så nå er jeg virkelig klar for ferie og kos! 

Vil minne alle om å ta godt vare på sine medmennesker denne jula! Ingen av oss vet hvor lenge noen av oss har igjen og hva som venter oss i fremtiden, så nyt denne juletiden med venner, familie og kjente! 
Fortell menneskene du er glad i at du er det og gjerne hvorfor, litt emr ærlighet har vi sjelden vondt av. 

Avslutter med teksten til en av mine mange julefavoritter og et vinterbilde:


En stjerne skinner i natt

Nå er den hellige time 
vi står i stjerneskinn 
og hører klokkene kime 
nå ringes julen inn 

Englene synger høyt i kor 
synger om fred på vår jord 
verden var aldri helt forlatt 
en stjerne skinner i natt 

En nyfødt kjærlighet sover 
nå er guds himmel nær 
vår lange vandring er over 
stjernen har stanset her 

Englene synger høyt i kor 
synger om fred på vår jord 
verden var aldri helt forlatt 
en stjerne skinner i natt 

Se himmlen ligger og hviler 
på jordens gule strå 
vi står rundt krybben og smiler 
for vi er fremme nå 

Her kan vi drømme om den fred
som vi skal eie en gang.
For dette barn har himlen med
og jorden fylles med sang.


1 kommentar:

  1. En stjerne skinner i natt er den julesangen jeg liker best. Vi synger den som regel på juleaften når vi har pyntet gravene.

    SvarSlett